Uutiset

Piiri- ja yhdistystarina | Arkisto

Reserviläispiirin puheenjohtajalta

Hyvät reserviläisveljet ja -sisaret,

Kuluva kevät on ollut piireissämme aktiivista aikaa, ja katseet on jo suunnattu tulevaan. Takana on onnistuneita tapahtumia, ja edessä siintää sekä ansaittu kesälomakausi että syksyn vaativat ponnistukset.

Mukana Puolustusvoimien paraatissa Raaseporissa

Yksi alkukesän ehdottomista kohokohdista oli osallistumisemme Puolustusvoimien lippujuhlan päivän valtakunnalliseen paraatiin Raaseporissa. Uudenmaan reserviläiset olivat upeasti edustettuina paraatin lippulinnassa, kantaen ylpeydellä omien yhdistyksiensä lippuja. Reserviläisten vahva läsnäolo näin merkittävässä maanpuolustustapahtumassa viestii vahvasta tahdosta ja korkeasta maanpuolustushengestä. Lämmin kiitos jokaiselle lippulinnassa marssineelle ja järjestelyihin osallistuneelle – edustitte meitä esimerkillisesti suuren yleisön ja valtiovallan edessä.

Lämpimät onnittelut ylennetyille ja palkituille

Puolustusvoimien lippujuhlan päivä on myös perinteinen palkitsemisten ja ylennysten ajankohta. Haluan piirin puolesta esittää puolesta lämpimät onnittelut kaikille teille, jotka saitte ansaitun ylennyksen tai teille myönnettiin kunniamerkki tunnustuksena tekemästänne arvokkaasta työstä. Teidän panoksenne ja sitoutumisenne on koko reserviläistoiminnan kivijalka. Kannetaan näitä tunnustuksia ylpeydellä!

Uusi Digioltermanni ja verkkosivut julkaistu Mannerheimin syntymäpäivänä

Toimintamme kehittyy vauhdilla myös digitaalisissa kanavissa. Meillä oli ilo julkaista uusi Digioltermanni sekä uusien reserviläispiirien omat verkkosivut  4.6.2026 – kunniakkaana Suomen marsalkka Mannerheimin syntymäpäivänä ja Puolustusvoimien lippujuhlan päivänä. Tämä digiloikka sujuvoittaa tiedonkulkuamme, tuo uutiset nopeammin jäsenistölle ja helpottaa vuorovaikutusta. Käykää heti tutustumassa uusiin sivuihin ja ottakaa uudet kanavat seurantaan!

Valmistautuminen eduskuntavaaleihin alkaa

Vaikka elämme kesän kynnystä, taustalla tehdään jo vankkaa työtä tulevaisuuden eteen. Valmistautuminen tuleviin eduskuntavaaleihin on käynnistynyt. Reserviläisjärjestöjen tehtävänä on pitää huolta siitä, että maanpuolustuksen, kokonaisturvallisuuden ja reservin toimintaedellytysten ääni kuuluu painokkaana vaalikeskusteluissa. Haastan teidät kaikki pohtimaan, miten voimme omilla alueillamme nostaa näitä teemoja esille ja herättää keskustelua tulevien päättäjien suuntaan.

Aurinkoista kesää ja toimintavalmiutta

Nyt on kuitenkin aika ladata akkuja. Toivotan kaikille jäsenillemme, yhteistyökumppaneillemme ja heidän läheisilleen oikein rentouttavaa ja aurinkoista kesälomaa. Nautitaan Suomen suvesta, pidetään huolta fyysisestä kunnostamme ja palataan syksyllä levänneinä, mutta entistäkin toimintavalmiimpina yhteisen asian äärelle.

Turvallista ja hyvää kesää!

Tom Östlund

Puheenjohtaja, Uudenmaan Reserviläispiiri